Relacja naszej Laureatki Konkursu Papieskiego 2016 r.

Nazywam się Klaudia Smutek i jestem laureatką XII edycji Konkursu Papieskiego w USA.

Główną nagrodą w tym konkursie był sześciodniowy pobyt w Rzymie, sponsorowany przez Koło Przyjaciół Jana Pawła II w Nowym Jorku i przez Instytut Tertio Millennio w Krakowie oraz Dom Polski Jana Pawła II w Rzymie.
Do Rzymu poleciałam 7 sierpnia z lotniska Warszawa Modlin wraz z dziewięcioma osobami, laureatami Konkursu Papieskiego w Polsce oraz wspaniałą panią Małgosią, która była naszą przewodniczką.
W pierwszym dniu pobytu w Rzymie zwiedziliśmy Plac św. Piotra, gdzie przechodziliśmy przez Święte Drzwi Bazyliki, które otwarte są tylko w Roku Miłosierdzia , widzieliśmy Bazylikę św. Piotra, Kopułę, Zamek św. Anioła, most św. Anioła, Piazza Navonna, Panteon, Fontanne di Trevi, Schody Hiszpańskie i Bazylikę Santa Maria Maggiore.

W drugi dzień udało nam się pojechać do Asyżu. Tam mogliśmy zobaczyć Bazylikę Matki Boskiej Anielskiej z Porcjunkulą oraz miejsce śmierci św. Frańciszka z Asyżu, Zamek Rocca Maggiore, Bazylika św. Klary i Bazylika św. Frańciszka.

Następnym dniem była środa, na która wszyscy czekaliśmy, ponieważ w tym dniu byliśmy na Audiencji u Papieża Franciszka w Auli Paula XI. Audiencja rozpoczeła się o godzinie 10. To było niezwykłe przeżycie dla mnie, byłam tak szczęśliwa, gdyż mogłam być tak blisko Papieża. Niezwykłe spotkanie dla nas wszystkich.

Po Audiencji udaliśmy się na dalsze zwiedzanie. Zobaczyliśmy : Koloseum, Forum Romanum, Kapitol, Usta Prawdy, Circo Massimo i Awentyn. Są to przepiękne, historyczne miejsca. Widoki, pobyt w tych miejscach zrobił na nas niezwykle wrażenie.

Kolejny dzień to czwartek. Tego dnia udaliśmy się znów na Plac św. Piotra, aby uczestniczyć we Mszy Świętej przy grobie Jana Pawła II. Po Mszy zwiedzaliśmy Muzeum Watykańskie, gdzie zobaczyliśmy Kaplicę Sykstyńska – niesamowite wrażenie, przeżycie i ta świadomość, że widzimy to na własne oczy. Po świętych schodach wchodziliśmy na kolanach w modlitewnym skupieniu. Zobaczyliśmy także Bazylikę św. Jana na Lateranie, Katakumby i Bazylikę św. Pawła za murami.

Byliśmy zmęczeni, ale pokusa zobaczenia Rzymu nocą była silniejsza od naszego zmęczenia. Po krótkim odpoczynku i kolacji wyruszyliśmy na nocne zwiedzanie Rzymu, a w czasie tej nocnej eskapady tańczyliśmy, śpiewaliśmy i jedliśmy pyszne włoskie lody. Rzym nocą jest przepiękny. I chociaż Nowy Jork jest większy, chociaż to metropolia świata, uważam ze Rzym jest piękniejszy i ma niezwykły klimat.
W ostatnim dniu naszej wycieczki zwiedzaliśmy Dom Polski, w którym Jan Paweł II zostawił dużo pamiątek. Przed wyjazdem na lotnisko zjedliśmy tradycyjna, pyszną włoską pizzę.
Dom Polski w Rzymie to wspaniałe miejsce z pięknym ogrodem i z bardzo miłymi siostrami Sercankami, które nas gościły i nam pomagały. W Domu Polskim uczestniczyliśmy w Mszach Świętych oraz w Apelach Jasnogórskich.

Pobyt w Rzymie był niezwykłym czasem dla mnie. Mogłam poznać wspaniałych ludzi, którzy na zawsze zostaną w mojej pamięci. Przeżycia związane z pobytem w Rzymie, ze spotkaniem z Papieżem Franciszkiem, miejsca, które zobaczyłam – to wszystko, to wspaniała lekcja historii, religii, ale i radości, jaka płynie z Wiary.

Za to że mogłam wziąć udział w konkursie chciałabym podziękować Świętemu Papieżowi Janowi Pawłowi II, gdyż dzięki niemu możemy brać udział w takich konkursach, następnie Fundacji Jana Pawła II w Nowym Jorku, Pani Eli Serdak, która zajmuje się konkursem w USA, Pani Eli Laskowskiej, która namówiła i przygotowywała mnie do tego konkursu oraz mojej kochanej mamie, która mi w tym pomagała, wspierała, towarzyszyła i cieszyła się z mojego sukcesu.

Święty Janie Pawle II – polecam dobremu Bogu przez Twoje wstawiennictwo wymienione osoby, ich intencje, prośby, mnie samą. Jestem ogromnie wdzięczna za to, co mnie spotktało. To wielki dar. Święty Janie Pawle II módl się za nami!